27 juli 2010

Gårdsloppis

Världens bästa loppis

I helgen var jag med några goda vänner och deras barn samt en kollega
på gårdsloppis som jag fått tips av från bloggen Min lilla veranda. Loppisen var
i Billa i Gammalkil.

Det var två män/ killar som heter Björn och Marcus som är duktiga sakletare
som håller loppis i ett omgjort stall 4 ggr/ år.
Det var bara snygga saker i fransk lantlig stil och vackra rustika antika saker.
Det var så skönt att slippa se allt skräp- här var det bara utvalda och vackra saker
och det bästa av allt var att priserna var bättre än Blockets.

När man fyndat i stallet kunde man njuta av en buffé hemma hos Marcus & Björn.
De hade dukat upp en ostbuffé med päron och druvor & till efterrrätt åt vi hemlagad jordgubbstårta och kaffe.
Så mysigt & enkelt!

Nu har jag skrivit upp mig på en maillista och nästa gång tar jag med mig den stora
plånboken & fyndar loss!


1 kommentar:

Elin sa...

Åh vad det lät mysigt! Jag bor ju också i närheten (Linköping) av den där gårdsloppisen. Vet du någon om öppettider mm?