24 februari 2009

Juno säng





Juno sängen är ju en riktig möbelklassiker som jag suktat efter länge. Såg den först hos Mimmi Magnolia och blev förälskad. Jag har sedan dess letat på den danska auktionsiten Lauritz men sängarna har alltid blivit för dyra för mig. Nu tänkte jag tipsa om att det finns nytillverkade Junoliknande sängar på nätet. Blå elefanten har dem men de är inte billiga. Lycklig är den som hittar en begagnad till ett bra pris.
För dig som inte vet det är sängen smart eftersom den är en "växa" som kan justeras efter barnets längd. Den kan också användas med alla sidor uppe när barnet är mindre och sedan tar man smidigt bort en sida så att barnet kan tassa upp till sin söta föräldrar som i den bästa av världar inte blir störda eller behöver laga välling *ler*.
Någon vänlig själ som råkar ha en Juno över *blink* inte det inte...


1 kommentar:

Gotlandsliv sa...

Hej! Jag har eventuellt en junosäng till salu. Är du fortfarande intresserad?

caroline[at]nektarin.se