13 februari 2009

Februari











Trädgårdstankar

Det har redan gått en månad sedan jag bloggade senast. Vi har haft en månad utan att så mycket hänt på bygget. Vi stannade upp och jämförde priset hos två olika byggare för att se om vi kunde få det billigare men vi fortsätter med Miljöbyggarna nu. De har gjort ett bra jobb så här långt. 
Jag har varit ute på tomten och mätt upp var jag ska ha mina odlingbänkar i sommar & börjat så lite frön.
Jag har börjat att odla hemma i lägenheten. Har satt ett helt litet växthus med svarta penséer och ett med chili, paprika & aubergine. 

Jag odlade en hel del förra året. En tomat som gav mängder av frukt. Den var en gul/  limegrön körsbärstomat som är helt ljuvlig i smaken. Den är fast i köttet och både lite söt och syrlig. Den var läcker att blanda med fetaost och tunnt skivad rödlök, mums! Jag ska springa iväg och titta vad den hette. Det kan varmt rekommenderas att odla både i kruka och i rabatten. Den kan bli lite ranglig om man har den varmt och ljust för länge innan man sätter ut den men med lagom värme blir den buskig och fin. "Green grape" heter den. Har sått en paprika som heter "California Wonder" och en vanlig chili.


Inga kommentarer: