15 februari 2009

Det kliar lite i fingrarna






Trädgården





Trädgårdslängtan

Vi har valt duschkabiner idag och tittat på fönsterbrädor och även om inte allt är valt i huset har jag börjat tänka på trädgården mer och mer nu.
 Det kliar i fingrarna & jag kommer på mig själv med att hamna i växthus och i blomsteraffärer på dotterns och mina morgonpromenader. Det spirar så smått i mina drivhus på fönsterbrädan i köket. Mina svarta penséer har börjat gro! Nu längtar jag efter vårdoften som kommer efter första vårregnet och efter koltrasten min favoritfågel.

Jag har några projekt jag vill åstadkomma i vår

*Få träden klippta-av ett proffs 
* Få till mina odlinglådor
* Gräva upp rötter i trädgården 
*Plantera vita klematis mot grannens mörka tujahäck- blir nog vackert med vitt mot det gröna
*Få till altan så att vi kan ta en kaffe & grilla utomhus


Inga kommentarer: